KrAZ CHR Truck V2.1 Mod
KrAZ CHR Truck V2.1 Mod
W 1982 roku w ramach rozwoju obiecującej rodziny pojazdów wojskowych Otkrytie o klasycznym układzie fabryka samochodów Kremenchug zbudowała eksperymentalne modele dwóch specjalnych 16-tonowych podwozi bez maski – pojedynczych i przegubowych, zunifikowanych z pojazdami KrAZ-260 i zdolnych do niosąc ciężkie nadbudówki wojskowe i system artyleryjski. Oznaczono je Czeczeńską Republiką, co było niezwykłe dla zakładu, co oznaczało „jednorazowe rysowanie”, i stanowiło równoległą alternatywną rodzinę zaprojektowaną do testowania zasadniczo nowych schematów i zespołów, aby porównać wydajność i nowe rozwiązania projektowe. Jednak pod względem parametrów i możliwości samochody te były już bliżej pociągów drogowych niż pojedynczych ciężarówek.
CHR-3130 (1982 – 1985) – ciężarówka bez kabli z dwoma przednimi osiami kierowanymi, ciągłą ramą i specjalną masywną, nieskładaną kabiną o wysokiej pozycji. Oparty był na kabinie ciężarówki KrAZ-260 bez komory silnika i upierzenia, przed którą przestawiono chłodnicę. Za nim zainstalowano eksperymentalny silnik wielopaliwowy YaMZ-8421 V8 (17,24 l, 360 KM) z turbodoładowaniem i pośrednim chłodzeniem powietrznym, częściowo wchodząc do kabiny i przystosowany do pracy na oleju napędowym, benzynie, nafcie lub ich mieszaninach z paliwo rakietowe . Nowa 10-biegowa skrzynia biegów YaMZ-202, główne jednostki KrAZ-260 oraz 6,5-metrowa platforma pokładowa z markizą zostały zamontowane samochodem. Pierwotnymi detalami były nowa wydłużona rama z dźwigarów ze wzmacniaczami oraz drugi most sterowany i przejazdowy.
W trakcie testów fabrycznych i wojskowych samochód zamontował standardowe szerokoprofilowe opony 1300 × 530 – 533 z „szaleńca” ładunku lub łukowate Y-186 o średnicy 1300 mm i szerokości 750 mm, co zapewniło drożność poziom pojazdów gąsienicowych. To całkiem naturalne, że tak niezwykła, masywna, ciężka i droga konstrukcja, wymagająca ogromnych wydatków na organizację specjalnej produkcji i konserwacji, odstraszyła wojsko.
Pod koniec 1982 roku samochody KrAZ-CHR-3130 zostały przedstawione do rozpatrzenia przez wojsko. W przyszłości samochód KrAZ-6316 „wyrósł” z projektu KrAZ-CHR-3130.